Hírek
2018. November 14. 05:00, szerda |
Belföld
Forrás: Körtvélyes Tivadar, az MTI különtudósítója jelenti - illusztráció: pixabay
Kapacitáshiány miatt rengeteg járat nem indulhat majd a következő évtizedekben
Zsúfoltság miatt 1,5 millió járat nem indulhat el Európában 2037-ig egy előrejelzés szerint.
A kapacitáshiány kezelése a legnagyobb kihívás az európai légiközlekedésben a következő években, a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) 2037-ig összeállított prognózisában azzal számol, hogy a zsúfoltság miatt 1,5 millió járat nem indulhat el Európában, így 160 millió utas járatát törölhetik ebben az időszakban. Ennek elkerülésére összehangolt lépéseket szorgalmaznak.
Alexandre de Juniac, a montreáli székhelyű, légitársaságokat tömörítő szervezet Madridban tartott konferenciáján azt mondta, 2037-re az európai utasforgalom 1,9 milliárdra nőhet, ez 50 százalékkal magasabb a 2018-ra vártnál. Ekkora forgalom kiszolgálásához azonnali lépések kellenek véleménye szerint: módosítani kell a résidők kiosztásának rendszerét, át kell alakítani a légiforgalmi irányítást, és a repülőtereknek a már bejelentett fejlesztéseken túl még több beruházást kell végrehajtaniuk.
Hangsúlyozta: idén a nyári menetrendi időszakban az előző évhez képest jelentősen nőtt a késések száma, és a probléma várhatóan a 2019-es nyári időszakban is fennáll majd. A gépek biztosan nem fognak kevesebbet késni, mint idén, de romolhat is a helyzet - mondta. A járatonkénti, átlagos 12 perces késés az előrejelzések szerint 20 percre nő 2040-re.
A légiforgalmi irányításról azt mondta, az IATA és a légitársaságok továbbra is az unió Single European Sky tervét támogatják, amellyel csökkenteni lehet az irányító központok számát. Mivel ezt a tervet a nemzetállamok egy része elutasítja, Alexandre de Juniac elmondása szerint arra kérték a kormányokat, hogy nemzeti légiforgalmi stratégiát dolgozzanak ki, amelyben rendezik a légtérgazdálkodás kérdését is.
Az IATA vezetője úgy vélte, módosítani kell utasok kártérítését szabályozó 261-es uniós irányelvet is, annak tartalmaznia kell az utasok mellett a légitársaságok érdekeit is.
Henrik Hololei, az Európai Bizottság Mobilitáspolitikai és Közlekedési Főigazgatóságának vezetője szerint minden szereplőnek együtt kell dolgoznia a kapacitáshiány enyhítésén, mert a versenyképesség csökkenése az utasszám növekedését is veszélyezteti.
Hozzátette: Európában felerősödött a protekcionizmus, amely jelentős mértékben visszafoghatja a forgalom bővülését. Az IATA előrejelzése szerint a folyamat erősödése 20 év alatt 400 millióval kevesebb utast jelenthet.
Ezek érdekelhetnek még
2024. Október 05. 08:54, szombat | Belföld
Lezárják Ferencváros egy részét egy második világháborús bomba hatástalanítása miatt
Lezárják a főváros IX. kerületének egy részét egy második világháborús bomba hatástalanítása miatt szombaton, a korlátozások érintik a Rákóczi híd és a Déli összekötő vasúti híd forgalmát is.
2024. Október 05. 08:51, szombat | Belföld
Orbán Viktor: a gazdasági semlegesség célja a családok életszínvonalának megvédése
2024. Október 05. 08:50, szombat | Belföld
Fővárosi Közgyűlés - Budapest működése érdekében konstruktív munkára készülnek a fővárosi frakciók
Budapest működése érdekében konstruktív munkára készülnek a Fővárosi Közgyűlés képviselőcsoportjai, amelynek vezetői a testület pénteki alakuló ülésen fejtették ki ezzel kapcsolatos elképzeléseiket.
2024. Október 04. 07:51, péntek | Belföld
Liget Budapest - Még ebben az évtizedben megnyithatja kapuit a Városligetben az Új Nemzeti Galéria - Videó
Amennyiben az Új Nemzeti Galéria kivitelezése 2025-ben megkezdődhet, az intézmény még ebben az évtizedben megnyitja kapuit a Városligetben - tájékoztatta a Városliget Zrt. az MTI-t csütörtökön.